Educatie antreprenoriala

Rezolvari si discutii despre subiectele din acest an

Educatie antreprenoriala

Mesajde cacaliceanu_cris pe Joi Iun 12, 2008 5:25 pm

Am ceva subiecte rezolvate dar tr sa le scriu in format electronic.
Mai are cineva ceva subiecte de Educatie antreprenoriala??? Ca s-a reusit o filozofie a economiei acolo.
Mersi,
cris
cacaliceanu_cris
Elev
 
Mesaje: 3
Membru din: Joi Iun 12, 2008 5:19 pm

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde floroian madalina pe Sâm Iun 14, 2008 12:10 pm

eu am ceva subiecte si m-am uitat peste ele, dar nu stiu daca le-am rezolvat bine si nu gasesc rezolvari de niciun fel. daca se poate as vrea sa imi trimiti si mie ceva rezolvari pe care le ai ca sa ma verific putin. adresa mea de e-mail este fmadalinaf1989@yahoo.com. multumesc mult
floroian madalina
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iun 14, 2008 12:06 pm

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde andrei1234 pe Sâm Iun 21, 2008 10:41 am

Vreau si eu sub rezolvate la ed.antreprenoriala ca nu am nimik :( cine ma ajuta si p mine? Andr3y_al3x89@yahoo.com
andrei1234
Elev
 
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Iun 21, 2008 10:39 am

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde cacaliceanu_cris pe Joi Iun 26, 2008 2:37 pm

VA trimit cateva rezolvari dar vreau sa-mi dati fees-back si sa ne organizam sa rezolvam si altele
cris
UUUUUUUUUUUURGENT
Sub I. Var 1 A. a. 1-A, 2- A, 3 –A, 4 – F, 5 – F, 6 – F
b. 5 – poluarea mediului inconjurator este o consecinta negative a activitatii economice
6 – deciziile privind design-ul produselor, metodele de vanzare, pretul, service-ul si reclama sunt luate in urma unei activitati complexe, deciziile trebuind sa fie coerente sis a se sustina reciproc
c. Responsabilitatea intreprinzatorului fata de furnizori si fata de intermediari se refera doar si la fixarea de comun accord a termenelor la care se realizeaza plata.
B. a. R pr/CT = (pr/ Ct) X 100
Pr = V – CT
unde R pr/CT = rata rentabilitatii fata de cost, pr = profit, CT = cost total, V = venituri
R pr/CT 2006 = (120 000 um/ 250 000 um) X 100 = 48 %
R pr/CT 2007 = (100 000 um/ 280 000 um) X 100 = 37,51 %
b. Pentru cresterea eficientei firmei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul total intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 lucru ce a determinat scaderea cu 10,49 % a rentabilitatii.

Sub I Var 2 A. a. 1-A, 2- F, 3 –A, 4 – A, 5 – F, 6 – F
b. 5 – utilizarea pe scara larga a tehnologiilor nepoluante in procesele de productie determina in mod direct pastrarea si nu extinderea suprafetelor impadurite – pentru extindere sunt necesare alte actiuni in domeniul silvic.
6 – succesul unei afaceri depinde numai de curajul si capacitatea de acceptare a riscului din partea antreprenorilor, a intreprinzatorilor si nu din partea angajatilor care nu sunt implicate in procesul decisional.
c. Se poate considera ca negocierea unui contract s-a realizat respectandu-se principiile etice atunci cand sunt respectate legile in vigoare si cand ambii parteneri au pierdut castigat.
B. a. In conditiile pragului de rentabilitate profitul e zero deci veniturile (V) sunt egale cu cheltuielile (C).
V=C, rezulta ca valorile care lipsesc sunt C 2006 = V 2006 = 6 400 um, C 2007 = V 2007 = 6 200 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa creasca veniturile intrucat se observa ca acestea sunt in scadere in 2007 fata de 2006, aspect negativ.

Sub I Var 3 A. a. 1-A, 2- A, 3 –F, 4 – A, 5 – F, 6 – A
b. 5 – randamentul actual nu face parte din analiza mediului ci din planul financiar al planului de afaceri
6 – producerea bioxidului de carbon si reducarea suprafetelor impadurite conduc la degradarea calitatii atmosferei si aparitia efectului de sera
c. Orientarea constanta a atitudinilor si comportamentelor dupa principii etice diminueaza creste increderea reciproca a partenerilor
B. a. CT = Cu X Q unde CT = cost total, Cu = cost unitar si Q = productia
CT 2006 = 250 um/ buc X 120 000 buc = 30 000 000 um
CT 2007 = 280 um/ buc X 100 000 buc = 28 000 000 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul unitar intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006

Sub I Var 4 A. a. 1 - F, 2- A, 3 –A, 4 – F, 5 – A, 6 – F
b. 5 – Intreprinzatorul este un vizionar cu simt al masurii si isi cunoaste limitele proprii, caz in care apeleaza la specialisti
6 – Planul de afaceri se elaboreaza la inceputul activitatii, la sfarsitul anului se face raportare si se adateaza planul la noile conditii de piata
c. Respectul si grija fata de angajati inseamna asigurarea unor conditii de munca adecvate si ignorarea respectarea masurilor de protectie a muncii.
B. a. In conditiile pragului de rentabilitate profitul e zero deci veniturile (V) sunt egale cu cheltuielile (C).
V=C, rezulta ca valorile care lipsesc sunt V 2006 = C 2006 = 180 000 um, C 2007 = V 2007 = 230 000 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul intrucat se observa ca veniturile sunt in crestere fata de 2006, aspect pozitiv.

Sub I. Var 5 A. a. 1-A, 2- A, 3 –A, 4 – F, 5 – F, 6 – F
b. 5 – poluarea mediului inconjurator este o consecinta negativa a activitatii economice, reciclarea materialelor conduce nu la cresterea ci la reducerea poluarii prin valorificarea acestora
6 – reusita unei afaceri nu depinde doar de capacitatea intreprinzatorului de a planifica si urmari implementarea planului de afaceri deoarece el se va confrunta cu multiple evenimente critice neprevazute, neplanificate pe care va trebui sa le gestioneze correct pentru a avea success.
c. Dorinta de independenta si autonomie nu il opreste pe intreprinzator sa promoveze lucrul in echipa.
B. a. R pr/CT = (pr/ Ct) X 100 ; Pr = V – CT
unde R pr/CT = rata rentabilitatii fata de cost, pr = profit, CT = cost total, V = venituri
R pr/CT 2006 = (320 000 um/ 550 000 um) X 100 = 58,18 %
R pr/CT 2007 = (300 000 um/ 570 000 um) X 100 = 52,63 %
b. Pentru cresterea eficientei firmei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul total intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 lucru ce a determinat scaderea profitului cu effect in reducerea cu 5,54 % a rentabilitatii.

Sub I Var 6 A. a. 1-F, 2- A, 3 –A, 4 – A, 5 – F, 6 – F
b. 5 – Un avantaj al tehnologiilor curate din punct de vedere al numarului de locuri de munca este acela ca permit mentinerea acestora concomitant cu cresterea productivitatii nu scaderea acesteia.
6 – Reusita unei faceri depinde si de calitatea resurselor umane, de gradul de pregatire si calificare a angajatilor, resursa umana putand fi decisiva in acest sens, cu atat mai mult cu cat traim intr-o societate a cunoasterii, intr-o societate informationala.
c. Bunurile despre care producatorul declara ca au fost obtinute prin tehnologii nepoluante sunt din ce in ce mai putin mult apreciate de consumatori.
B. a. CT = Cu X Q deci Cu= CT/Q
unde CT = cost total, Cu = cost unitar si Q = productia
Cu 2006 = 100 000 um/ 100 buc = 1 000 um/buc
Cu 2007 = 120 000 um/ 110 buc = 1 090,1 um/buc
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul unitar intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 cu 90,1 um/buc, prin reducerea costurilor totale care inregistreaza o crestere mai mare (20%) fata de cresterea productiei (10%).

Sub I Var 7 A. a. 1 - F, 2- A, 3 –A, 4 – A, 5 – F, 6 – A
b. 5 – Folosirea judicioasa a substantelor chimice constituie o masura de reducere a poluarii solului si nu invers.
6 – Cei mai multi dintre antreprenori sunt interesati sa pastreze angajatii valorosi, sa creeze o cultura organizationala si un climat de lucru placut intrucat reusita unei faceri depinde si de calitatea resurselor umane, cu atat mai mult cu cat traim intr-o societate a cunoasterii, intr-o societate informationala.
c. In vederea obtinerii unui profit cat mai mare, intreprinzatorul nu poate sa ignore sa plateasca anumite impozite sit axe pe care le datoreaza statului la un moment dat.
B. a. In conditiile pragului de rentabilitate profitul e zero deci veniturile (V) sunt egale cu cheltuielile (C).
V=C, rezulta ca valorile care lipsesc sunt V 2007 = C 2007 = 4000 um, C 2006 = V 2006 = 3200 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul intrucat se observa ca veniturile sunt in crestere fata de 2006, aspect pozitiv.

Sub I Var 8 A. a. 1-A, 2- F, 3 –A, 4 – F, 5 – A, 6 – A
b. 5 – Conform Legii nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor private pentru infiintarea si dezvoltarea IMM-urilor intreprinzatorul este definit partial astfel, as mai putea adauga ca obtinerea de profit se realizeaza prin obtinerea de produse, prestari de servicii, din vanzarea lor pe piata in conditii de concurenta
6 – Comportamentul etic se bazeaza pe valorile enumerate la care se adauga responsabilitatea, loialitatea, sinceritatea.
c. In general, programele de instruire a angajatilor organizate la nivelul firmelor vizeaza numai si aspecte legate de utilizarea noilor tehnologii.
B. a. CT = Cu X Q unde CT = cost total, Cu = cost unitar si Q = productia
CT 2006 = 85 um/ buc X 320 buc = 27 200 um
CT 2007 = 89 um/ buc X 310 buc = 27 590 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul unitar intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 cu 4 um.

Sub I Var 9 A. a. 1-A, 2- A, 3 –F, 4 – F, 5 – A, 6 – F
b. 5 –Alaturi de aceasta preocupare se mai.inscriu si aplicarea unor politici si strategii coerente la nivel local, regional si mondial pentru refacerea echilibrului ecologic si prevenirea degradarii mediului in contextual societatilor moderne.
6 – Ordinea activitatilor necesare intocmirii unui plan de afacere este aceasta: culegerea informatiilor, planificarea efectiva a activitatilor si abia in final redactarea planului.
c. In cadrul relatiilor pe care le dezvolta firma cu furnizorii si intermediarii.sai, un principiu etic de baza il constituie acceptarea respectarea in forma propusa de stabilita cu acestia a contractelor de aprovizionare si intermediere.
B. a. In conditiile pragului de rentabilitate profitul e zero deci veniturile (V) sunt egale cu cheltuielile (C).
V=C, rezulta ca valorile care lipsesc sunt C 2006 = V 2006 = 3200 um, C 2007 = V 2007 = 2000 um
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa creasca veniturile intrucat se observa ca acestea sunt in scadere in 2007 fata de 2006, aspect negativ.

Sub I Var 10 A. a. 1-F, 2- A, 3 –F, 4 – A, 5 – F, 6 – A
b. 5 – Tehnologiile nepoluante conduc la reducerea costurilor si recuperarea mai rapida a investitiilor.
6 – Reusita in afaceri nu depinde doar de calitatile afective si motivatia intreprinzatorului ci si de pragmatismul si abilitatile manageriale ale acestuia si/sau conjunctura economica in care-si deruleaza afacerea.
c. Tehnologiile nepoluante sunt acele procese de obtinere a bunurilor si serviciilor ca maximizeaza minimizeaza efectele negative exercitate asupra mediului.
B. a. CA = pu X Q unde CA = cifra de afaceri, pu = pret unitar si Q = productia
CA 2006 = 40 um/ buc X 1000 buc = 40 000 um; CA 2007 = 42 um/ buc X 1100 buc = 46 200 um
b. Pentru cresterea cifrei de afaceri in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa creasca volumul productiei intrucat se observa ca pretul unitar este deja in crestere fata de 2006 cu 2 um si poate afecta cererea fata de produsele respectivw daca am mai interveni asupra sa.

Sub I. Var 11 A. a. 1-A, 2- A, 3 –A, 4 – F, 5 – F, 6 – F
b. 5 – Un avantaj al tehnologiilor curate din punct de vedere al calitatii mediului il constituie reducerea poluarii concomitant cu scaderea si nu cresterea riscurilor de imbolnavire si a accidentelor de munca.
6 – nerespectarea principiilor etice in scopul obtinerii de profit va determina pierderi pentru antreprenor: materiale, banesti, de timp si energie si in final pierderea credibilitatii in fata partenerilor de afaceri si eliminarea de pe piata.
c. Defrisarea suprafetelor forestiere mai ales in zonele de deal si de munte genereaza efecte pozitive negative asupra calitatii vietii.
B. a. Pr = V – CT Unde: pr = profit, CT = cost total, V = venituri/cifra de afaceri
pr 2006 = 410 000 um – 200 000 um = 210 000 um
pr 2007 = 500 000 um – 300 000 um = 200 000 um
b. Pentru cresterea eficientei firmei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul total intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 intr-un ritm mai mare decat cel al venitului lucru ce a determinat scaderea profitului cu 10 000 um.
Sub I Var 12 A. a. 1-F, 2- F, 3 –A, 4 – F, 5 – A, 6 – A
b. 5 – Respectarea legislatiei referitoare la mediu este obligatorie pentru toti agentii economice, inclusiv firmele care au obtinut un profit sub cel propus.
6 – Reusita si deci dezvoltarea unei faceri depinde si de calitatea resurselor umane, de gradul de pregatire si calificare a angajatilor, resursa umana putand fi decisiva in acest sens.
c. Protectia mediului se refera la totalitatea actiunilor prin care se urmareste prevenirea si combaterea degradarii mediului, refacerea dezechibrului echibrului ecologic.
B. a. CT = Cu X Q deci Cu= CT/Q
unde CT = cost total, Cu = cost unitar si Q = productia
Cu 2006 = 200 000 um/ 1000 buc = 200 um/buc
Cu 2007 = 250 000 um/ 1200 buc = 208,33 um/buc
b. Pentru cresterea eficientei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul unitar intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 cu 8,33 um/buc, prin reducerea costurilor totale care inregistreaza o crestere mai mare (250%) fata de cresterea productiei (20%).
Sub I. Var 13 A. a. 1-A, 2- F, 3 –F, 4 – A, 5 – A, 6 – F
b. 5 – Refacerea echilibrului ecologic si prevenirea degradarii mediului impun aplicarea unor politici si strategii coerente la nivel local, regional si mondial in contextul societatilor moderne.
6 – Decizia de a initia o afacere si de infiinta o firma se bazeaza pe studierea atenta a particularitatilor mediului extern, mediu ce presupune mai mult decat luarea in considerare a dobanzii la creditele oferite de banci.
c. Poluarea are efecte pozitive negative asupra sanatatii populatiei si asupra rezultatelor activitatilor economice.
B. a. Pr = V – CT Unde: pr = profit, CT = cost total, V = venituri/cifra de afaceri
pr 2006 = 600 000 um – 200 000 um = 400 000 um
pr 2007 = 600 000 um – 300 000 um = 300 000 um
b. Pentru cresterea eficientei firmei in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa reduca costul total intrucat se observa ca acesta este in crestere fata de 2006 cu 50 % in timp ce venitul este constant lucru ce a determinat scaderea profitului cu 100 000 um.
Sub I Var 14 A. a. 1-A, 2- A, 3 –F, 4 – F, 5 – A, 6 – F
b. 5 – Comportamentul etic se bazeaza pe valorile precum responsabilitatea, loialitatea, sinceritatea, corectitudine toate contribuind la mentinerea unor relatii bune cu partenerii de afaceri: clienti, furnizori, intermediari.
6 – Decizia pe care o ia un intreprinzator pentru cresterea productiei de bunuri este determinate nu doar de existent ape piata a materiilor prime necesare realizarii ei ci si de manifestarea cererii fata de produsele pe care intentioneaza sa le produca..
c. Tehnologiile nepoluante determina economii de energie si de materii prime care conduc la reducerea costurilor si la recuperarea in timp mai indelungat mai rapida a investitiilor.
B. a. CA = pu X Q unde CA = cifra de afaceri, pu = pret unitar si Q = productia
CA 2006 = 18 um/ buc X 2100 buc = 37 800 um; CA 2007 = 12 um/ buc X 2500 buc = 30 000 um
b. Pentru cresterea cifrei de afaceri in raport cu anul 2007, intreprinzatorul trebuie sa creasca volumul productiei intrucat se observa ca pretul unitar este deja cu 1/3 redus fata de 2006 si ar trebui sa conduca la cresterea cererii fata de produsele respective. Daca nu se intampla acest lucru putem intervene si asupra pretului in sensul cresterii sale.
Sub I. Var 15 A. a.










Sub II Var 1. a. Scopul studiului de piata este:
- colectarea si analizarea informatiilor pentru luarea deciziilor privind strategia firmei
- culegerea de informatii privind piata, amplasarea firmei, factoriii ce influenteaza deciziile de cumparare, marimea cererii astfel incat sa poata stabili un “portret -robot” al clientilor firmei.
b. Studierea permanenta a pietei permite intreprinzatorului sa identifice sis a valorifice oportunitatile – ocaziile favorabile – pentru initierea si dezvoltarea afacerii. Nevoile clientilor de pe piata – tinta vor orienta intreaga activitate a firmei.
c. Observarea directa este o metoda de cercetare cantitativa a pietei prin care cercetatorul urmareste comportamentul clientului in contact cu produsul, serviciul oferit de firma.
Informatiile au grad ridicat de relevanta si credibilitate fiind obtinute prin adresarea de intrebari si inregistrarea imediata a raspunsurilor obtinute spontan.
d. Absenta unui studiu de piata va determina introducerea pe piata a unor produse ce nu corespund asteptarilor clientilor si acestia vor sanctiona producatorul ce va pierde in lupta concurentiala si va fi eliminate de pe piata.
e. Firma de produse de birotica lucreaza frecvent cu institutii bugetare care sunt client ice nu reusesc intotdeauna sa respecte termenele de plata a marfurilor livrate de firma.
Pentru prevenirea si contracararea acestui risc financiar – criza de lichiditati – societatea respectiva, prin departamentul financiar, trebuie sa adopte o decizie de management al acestui risc prin neangajarea unor plati care sa depinda de incasarile de la aceasta categorie de clienti.
Sub II Var 2 a. Utilizarea fondurilor nerambursabile ca surse de finantare are urmatoarele avantaje:
- nu mai ridica problema restituirii sumelor imprumutate sip e cea a achitarii dobanzii
- stimuleaza dezvoltarea firmei prin elaborarea unui proiect pentru accesarea fondurilor
- conduce la alinierea afacerii la standardele UE
b. Resurse necesare derularii afacerii:

- materiale
- financiare
- umane
- informationale

c. Resursele materiale se refera la:

- teren
- spatiu de productie
- dotari cu elemente de ordin ethnic, echipament,
- depozite
- mijloace de transport
- spatii administrative

necesare pentru desfasurarea activitatii. Asigurarea acestor resurse presupune, din partea antreprenorului, un effort financiar, iar calitatea lor va influenta eficienta activitatii si calitatea rezultatelor obtinute de firma.
d. Cresterea dobanzii conduce la cresterea costurilor imprumutului bancar si deci la cresterea efortului firmei de rambursare, la reducerea capacitatii firmei de a restitui imprumutul.
Ex.: Dobanda (D) = Valoare credit (C) X rata dobanzii (d’) X numarul de ani (n)
D2006 = 1000 lei x 10% x 1 an = 100 lei ; C+ D = 1000 lei + 100 lei = 1100 lei de restituit
D2007 = 1000 lei x 11% x 1 an = 110 lei ; C+ D = 1000 lei + 110 lei = 1110 lei de restituit
e. De exemplu, daca firma de transport international persoane este una de transport aerian iar prognoza meteo indica o inrautatire a vremii, este posibil ca aeroporturile sa fie inchise, zborurile sa fie suspendate si, astfel, exista riscul sa nu-si poata onora obligatiile.
In aceasta situatie antreprenorul trebuie sa se asigure ca poate oferi solutii alternative- tren, auto – si/sau conditii adecvate de asteptare – cazare, masa. Fiecare dintre optiuni genereaza costuri suplimentare si expune firma si la alte riscuri decat cele financiare. Analiza optiunilor si decizia finala presupune compararea costurilor cu beneficiile si cu sansele de success ale fiecarei variante.
Sub II Var 3
a. Rolul resurselor umane pentru activitatea eficienta a unei societati este reliefat/dat de urmatoarele:
- forta de munca este singura creatoare de valoare de intrebuintare
- resursele umane sunt singurele creatoare de inovatie (omul este singura sursa de idei noi materializate in produse, tehnologii s.a. )
- resursele umane determina utilizarea eficienta a resurselor materiale si informationale
b. Activitatile Manegemntului resurselor umane sunt:

- determinarea necesarului de personal
- recrutarea, selectarea si incadrarea/angajarea personalului,
- perfectionarea, evaluarea si promovarea personalului
- motivarea personalului s.a.

c. Recrutarea personalului reprezinta nu numai ocuparea unor posturi libere, ci si procesul prin care noul angajat se integreaza psiho-socio-profesional in unitate, in grupul de lucru, modul in care se ataseaza de colectiv pentru a-si indeplini sarcinile.
d. Aplicarea principiilor etice in relatiile cu angajatii inseamna, in primul rand, asigurarea unui system obiectiv de evaluare a contributiei acestora la rezultatele obtinute de firma si, ca o consecinta, recompensarea echitabila si stimulativa a acestora. Un sistem neechitabil si nestimulativ va determina o pierdere a increderii salariatilor in antreprenor, o demotivare a acestora cu effect in calitatea si cantitatea muncii prestate. Antreprenorul trebuie sa sie ca firma inseamna oamenii ei si ca loialitatea acestora depinde de respectul cu care sunt tratati.
e. De exemplu compania Orange recruteaza pentru distributie persoane care, pe langa un nivel de calificare profesionala ridicat, sa dispuna si de abilitati de comunicare si lucru in echipa adecvate mediului dynamic al firmei.
Antreprenorul stie ca performantele angajatilor depind de perfectionarea continua a acestora intrucat firma promoveaza o tehnologie a comunicatiilor de ultima ora. Astfel compartimentul de resurse umane va urmari implicarea nu doar a noilor angajati ci a tuturor angajatilor in efectuarea unor training-uri, a unor cursuri de profil ethnic si/sau de vanzari.
Sub III Var 1. -
1. Evaluarea intreprinderii – este un proces complex care consta in compararea eforturilor (cheltuielilor) cu efectele (rezultatele) obtinute in masurarea performantei
2. Drepturi ale consumatorilor:
- de a fi protejati impotriva riscului de achizitie a unui produs care sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea
- de a fi informati complet, correct si précis asupra caracteristicilor produselor, de a fi educati in calitate de consumatori
- de a avea acces liber la piete cu o gama variata de produse/servicii de calitate
- de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor/serviciilor
- de a se organiza in asociatii de protectie a consumatorilor
3. Pentru protectia consumatorului, activitatea intreprinzatorului este reglementata nu doar de norme morale ci si de legi si de acte normative a caror respectare este obligatorie. Incalcarea lor este sanctionata nu doar de opinia publica ci si potrivit prevederilor legale, intreprinzatorul raspunde in conformitate cu gravitatea faptei comise.
Conduita si comportamentul intreprinzatorului ce nu concorda cu ceea ce prevede legea sunt considerate ilicite si antreprenorul trebuie sa raspunda pentru faptele sale fata de consumatorii prejudiciati ce trebuie sa primeasca reparatii sau despagubiri.
Formele raspunderii in afaceri sunt:

- raspunderea penala,
- raspunderea contraventionala
- raspunderea disciplinara
- raspunderea civila

Cred ca raspunderea civila, atat cea contractuala cat si cea delictuala prin care se aduce un prejudiciu unei persoane, reprezinta modalitatea de obligare a intreprinzatorului sa respecte legislatia si normele de protectie a consumatorului.
4. Ex.: Langa o fabrica se afla o unitate de patisserie ce are ca si clienti angajatii fabricii respective de mobila in numar de 200 de persoane, din care 150 se aprovizioneaza zilnic cu o medie de 3 gogosi.
Fabrica, in urmatoarele doua luni, va mai deschide o sectie in care va mai angaja inca 100 de persoane. Tinand cont de consumul suplimentar pe care-l vor solicita acesti noi angajati firma de patisserie va trebui sa angajeze, pa langa cele doua persoane, inca o persoana si va achizitiona inca o fripteuza pentru gogosi astfel incat sa-si creasca volumul vanzarilor cu 50%.
5. Un model de reusita in afaceri il poate constitui si patiseria de mai sus care respecta conditiile succesului in afaceri precum:
- orientarea catre satisfacerea cerintelor pietei – adica a salariatilor fabricii de mobila care sunt clientii sai
- respectarea normelor legale si de etica in afaceri prin protectia consumatorilor cu effect in cresterea numarului de clienti in permanenta
- orientarea catre comunitate prin interesul manifestat fata de modificarile din vecinatate si implicarea in evenimentele din organizatia vecina (ex. Petreceri, aniversari s.a.)
Sub III Var 2. -
1. Competenta reprezinta capacitatea unui individ de a se pronunta asupra unui lucru pe temeiul unei cunoasteri adanci a problemei in discutie
2. Un intreprinzator de success se caracterizeaza prin urmatoarele calitati:

- stie ce are de facut/independenta
- stie sa lucreze cu oamenii/lucru in echipa
- duce lucrurile pana la capat/ tenacitate/perseverenta
- orientat spre rezultate
- planifica si organizeaza/abilitati manageriale
- stie cum sa faca ceea ce are de facut
3. Firmele de succes sunt firme dinamice, inovatoare, orientate permanent catre satisfacerea nevoilor clientilor, isi elaboreaza un protofoliu de produse pe care il innoiesc si il adapteaza permanent. Majoritatea firmelor prefera sa intre pe piata cu un produs nou inainte ca cel vechi sa fi ajuns in ultimul stadiu al ciclului de viata.
Produsele si serviciile formeaza puntea de legatura dintre intreprindere, societate comerciala si piata. Produsul, in conceptia clasica, reprezinta “ansamblul de elemente fizice, chimice sau de alta natura reunite intr-un tot unitar si identificabil care indeplineste anumite functii”. Prezentarea produselor/serviciilor ofera oportunitati acestora din perspective clientilor.
Intreprinzatorii de success stiu sau o idée despre ce asteapta clientul de la ei si va actiona in directia obtinerii acelor produse care sa-l fidelizeze pe client.
4. Atunci cand analiza indicatorilor de performanta cantitativa si calitativa a firmei conduce la concluzia ca firma nu obtine rezultatele asteptate, iar previziunile nu indreptatesc speranta in relansarea activitatii, antreprenorul va decide lichidarea afacerii.
Ex.:

V = 150 mil lei/luna in semestrul I
C = 160 mil lei/ luna in semestrul I

V-C = - 10 mil lei/ luna in semestrul I
Observam o pierdere de 60 mil lei in semestrul I, in conditiile in care produsele au cerere sezoniera – sezonul de iarna – in perioada verii firma anticipase o pierdere mai mare decat in sem I. Acest fapt ar putea determina falimentul daca antreprenorul nu va lichida firma la 1 iulie.
5. Antreprenorul trebuie sa informeze consumatorii complet, correct si précis asupra caracteristicilor esentiale ale produselor si serviciilor, astfel incat decizia pe care o adopta in legatura cu acestea sa corespunda cat mai bine nevoilor lui, precum si de a fi educati in calitate de consumatori.
Ex.: Biscuitii cu crema trebuie sa aiba ingredientele, continutul caloric, tremenul de valabilitate, data fabricatiei, producatorul, adresa acestuia s.a. pe ambalaj


Sub III Var 3.
1. Produsul este ansamblul de elemente fizice, chimice sau de alta natura reunite intr-un tot unitar si identificabil care indeplineste anumite functii.
2. Intreprinzatorul de succes este capabil de schimbare si adaptare, are creativitate si competente profesionale multiple pentru a putea analiza si gestiona riscurile interne si externe ale afacerii sale.
3. Pentru a avea success, o afacere trebuie sa-si atinga scopurile, adica tot ce a intentionat intreprinzatorul sa faca/sa ofere prin activitatea desfasurata. Antreprenorul si nu numai, poate determina daca scopurile si obiectivele au fost indeplinite printr-o monitorizare continua a modului in care se desfasoara activitatea. Cele mai importante informatiii privind evaluarea rezultatelor afacerii rezulta din documentele contabile.
Notiunea de success sau reusita in afaceri este relativa. Apeland la indicatori de evaluare a unei afaceri, un antreprenor va putea considera, de exemplu ca o rata a rentabilitatii de 10% constituie un success, in timp ce un altul se va declara nemultumit de acest nivel de performanta. Realizarea obiectivelor proprii constituie reusita unei afaceri.
4. Daca veniturile obtinute (V) sunt mai mai si acopera costurile (C), intreprinzatorul poate lua decizia de continuare a afacerii. De ex.: V = 150 mil lei, C = 135 mil lei, pr = 15 mil lei
5. In conformitate cu Ordonanta de Guvern nr. 21/1992 printre principalele drepturi ale consumatorilor se numara si dreptul de a se organiza in asociatii pentru protectia consumatorilor, in scopul apararii intereselor lor. In acest fel consumatorul poate contribui mai efficient, alaturi de interventia organismelor abilitate ale statului, la respectarea prevederilor OG 21/92 de catre antreprenori.
Sub III Var 4.
1. Protectia consumatorilor reprezinta un ansamblu de dispozitii privind initiativa publica sau privata, destinat a asigura si a ameliora continuu respectarea intereselor consumatorilor .
2. Pentru a-si onora obligatiile fata de clienti, firma trebuie sa actioneze principial reusind astfel sa obtina urmatoarele efecte:
- sa creasca numarul de clienti sis a fidelizeze clientul
- sa imbunatatirea imaginii firme si cresterea credibilitatii ei pe piata
- sa inregistreze o crestere permanenta economica – a cotei de piata – si sociala.
3. Evaluarea intreprinderii – este un proces complex care consta in compararea eforturilor (cheltuielilor) cu efectele (rezultatele) obtinute in masurarea performantei atat economice cat si sociale. Indicatorii sociali depind in mare masura de gradul de satisfactie oferit clientilor, de respectarea normelor de protectie a consumatorilor si, astfel, responsabilitatea antreprenorului se va manifesta in relatiile cu clientii sai.
Pentru a face, din produsele firmei, produse competitive pe piata, firma trebuie sa aiba un system de sustinere solid care sa ofere facilitate in achizitionarea produselor, sa asigure servicii de garantie si post-vanzare, orice problema putand fi rezolvata de personalul firmei atunci cand clientul o cere. Numai astfel afacerea va putea rezista pe piata si se va putea dezvolta cantitativ si calitativ.
4. Din totalul vanzarilor locale o fabrica de bomboane detine o cota de 15 %. Prin aplicare unui plan de dezvoltare orientat catre cresterea cotei de piata, firma s-a bazat pe deschiderea unei sectii de “rahat” ce va conduce la cresterea numarului de cumparatori si in final la o cota de piata de 20%.
5. Determinarea si perseverenta
Mai mult decat ata oricare alt factor, ca intreprinzator, dedicarea totala catre success poate depasi obstacole. Determinarea puternica si perseverenta pot determina un intreprinzator sa faca fata oricaror greutati pe care alte persoane le-ar considera insurmontabile si chiar pot compensa lipsa de experienta si de indemanare a personalului angajat.
Sub III Var 5
1. Notiunea de success sau reusita in afaceri este relativa: nu exista criterii, cantitative sau unitati de masura pe baza carora sa se poata decide in mod ferm succesul si cat de mare este acesta. Apeland la indicatori de evaluare a unei afaceri, un antreprenor va putea considera, de exemplu ca o rata a rentabilitatii de 10% constituie un success, in timp ce un altul se va declara nemultumit de acest nivel de performanta. Realizarea obiectivelor proprii constituie reusita unei afaceri.
2. Daca nu-si va onora obligatiile fata de clienti, firma actionand neprincipial va obtine urmatoarele efecte:
- cumparatorii vor intelege repede ca au fost pacaliti si isi vor pierde increderea in oricare dintre produsele firmei
- imaginea firmei se va deteriora
3. Protectia consumatorilor reprezinta un ansamblu de dispozitii privind initiativa publica sau privata, destinat a asigura si a ameliora continuu respectarea intereselor consumatorilor .
Pentru a avea success, o afacere trebuie sa-si atinga scopurile, adica tot ce a intentionat intreprinzatorul sa faca/sa ofere prin activitatea desfasurata. Antreprenorul si nu numai, poate determina daca scopurile si obiectivele au fost indeplinite printr-o monitorizare continua a modului in care se desfasoara activitatea. Cele mai importante informatiii privind evaluarea rezultatelor afacerii rezulta din documentele contabile.
Eficienta sociala insa depinde in mare masura de gradul de satisfactie oferit clientilor, de respectarea normelor de protectie a consumatorilor si, astfel, responsabilitatea antreprenorului se va manifesta in relatiile cu clientii sai.
Neasumarea responsabilitatii si obligatiilor privind protectia consumatorului va conduce la inregistrarea unei scaderi permanenta a cotei de piata a firmei; firma va inregistra pierderi pentru antreprenor: materiale, banesti, de timp si energie si in final se va ajunge pierderea credibilitatii in fata partenerilor de afaceri si eliminarea sa de pe piata.
5. Din totalul vanzarilor locale o fabrica de bomboane detine o cota de 15 %. Prin aplicare unui plan de dezvoltare orientat catre cresterea cotei de piata cu 20%, firma s-a bazat pe deschiderea unei sectii de “rahat” ce va conduce la cresterea numarului de cumparatori si in final la o cota de piata de 35%.
cacaliceanu_cris
Elev
 
Mesaje: 3
Membru din: Joi Iun 12, 2008 5:19 pm

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde andrei1234 pe Sâm Iun 28, 2008 8:07 pm

cine mai are variante rez la ed antreprenoriala sa le puna aici sa mai completam...io nu am :( decat ce e aici k as pune eu!!! :|
andrei1234
Elev
 
Mesaje: 2
Membru din: Sâm Iun 21, 2008 10:39 am

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde basasteanucosmin pe Lun Iun 30, 2008 10:33 am

uff si peste 2 zile dam la antreprenoriala :(( mai puneti si voi ceva pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls pls :shock: :cry:
basasteanucosmin
Elev
 
Mesaje: 2
Membru din: Lun Iun 30, 2008 10:31 am

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde cacaliceanu_cris pe Lun Iun 30, 2008 5:17 pm

De cand va milogiti mai rezolvati cateva zeci de subiecte - mai si munciti ca timp mai este
daca fiecare ar face cate 10 am fi terminat deja cu sub I
pa
cacaliceanu_cris
Elev
 
Mesaje: 3
Membru din: Joi Iun 12, 2008 5:19 pm

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde rotarulenuta pe Mar Iul 01, 2008 3:37 pm

va rog postati astazi mai multe rezolvari maine avem bacul multumesc
rotarulenuta
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Mar Iul 01, 2008 3:34 pm

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde basasteanucosmin pe Mie Iul 02, 2008 2:51 pm

maine e bac ul :) please ... platesc .. transfer bani in cont orice :) pls vreau rezolvarile PLATESC!
basasteanucosmin
Elev
 
Mesaje: 2
Membru din: Lun Iun 30, 2008 10:31 am

Re: Educatie antreprenoriala

Mesajde mirela4u pe Mie Iul 02, 2008 7:31 pm

basasteanucosmin scrie:maine e bac ul :) please ... platesc .. transfer bani in cont orice :) pls vreau rezolvarile PLATESC!

cosmin daca le gasesti sa mi le trimiti si mie plssss......platesc .....mireluta4u id
mirela4u
Elev
 
Mesaje: 1
Membru din: Mie Iul 02, 2008 7:27 pm

de Robot pe

Robot
 
Mesaje: 1
Membru din: 2008
Locaţie: IT


Înapoi la REZOLVARI VARIANTE 2008

Cine este conectat

Utilizatori înregistraţi: Google Adsense [Bot]

cron