de 3ug3n pe Mar Mai 05, 2009 5:04 pm
Cerinte subiectul III BAC 2009
1) Ion Creanga – “Harap Alb” – basm cult
1) v1/relaţiile dintre două personaje care aparţin unui basm cult studiat
2) v2/relaţia dintre incipit şi final într-un basm cult studiat
3) v3/lumea basmului, reflectată într-un basm cult studiat
4) v4/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un basm cult studiat
5) v5/viziunea despre lume (lumea reală – lumea imaginară) reflectată într-un basm cult studiat
6) v6/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Ion Creangă
7) v7/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat, aparţinând lui Ion Creangă
8) v8/personajele dintr-un basm cult studiat
2) Ioan Slavici – “Moara cu noroc” – nuvela
1) v9/particularităţile nuvelei, prin referire la o operă literară studiată
2) v10/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-o nuvelă studiată
3) v11/relaţia dintre incipit şi final într-o nuvelă studiată
4) v12/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o nuvelă studiată
5) v13/relaţiile dintre două personaje ale unei nuvele studiate
6) v14/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat, aparţinând lui Ioan Slavici
7) *v25/să prezinţi, comparativ, aceeaşi temă literară (de exemplu: istoria, familia, iubirea, banul etc.), tratată în două texte narative diferite(banul: “Enigma Otiliei” – “Moara cu noroc”)
3) Mihail Sadoveanu – “Baltagul” – roman
1) v15/despre temă şi despre principalele componente de structură, de compoziţie, de limbaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Mihail Sadoveanu
2) v16/particularitatile de constructie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, apartinând lui Mihail Sadoveanu
4) Camil Petrescu – “Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi” – roman subiectiv
1) v17/tema iubirii, reflectata într-un text narativ/poetic studiat, apartinând unuia dintre autorii canonici (Mihai Eminescu, Camil Petrescu sau G. Calinescu)
2) v23/un personaj feminin dintr-un roman studiat, aparţinând perioadei interbelice
3) v26/raportul realitate - ficţiune ilustrat într-un text narativ studiat(texte suport: “Ion”, “Alexandru Lapusneanu”, “Morometii”)
4) v31/un tip de roman aparţinând perioadei interbelice
5) v32/perspectiva narativă dintr-un text narativ studiat, aparţinând perioadei interbelice
6) v37/un tip de roman din perioada interbelică, aparţinând lui Camil Petrescu
7) v38/raportul dintre timpul cronologic şi cel psihologic, ilustrat într-un roman studiat, aparţinând lui Camil Petrescu
8) v39/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Camil Petrescu
9) v40/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat, aparţinând lui Camil Petrescu
10) v41/particularităţile unui roman psihologic, prin referire la o operăv literară studiată, aparţinând perioadei interbelice
11) v42/viziunea despre lume într-un roman psihologic
12) v43/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un roman psihologic din perioada interbelică
13) v44/relaţia dintre incipit şi final într-un roman psihologic studiat, aparţinând perioadei interbelice
14) v45/conflictul/ conflictele dintr-un roman psihologic studiat, aparţinând perioadei interbelice
15) v46/evoluţia unui personaj, ilustrată într-un roman psihologic din perioada interbelică
16) v47/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un roman psihologic studiat, aparţinând perioadei interbelice
17) v48/relaţiile dintre două personaje ale unui roman psihologic studiat, aparţinând perioadei interbelice
18) v68/personajul preferat dintr-un text narativ sau dintr-un text dramatic studiat
-------------------------------------------------------------------------------------------------
19) v49/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un roman al experienţei din perioada interbelică
20) v50/viziunea despre lume într-un roman al experienţei
21) v51/particularităţile unui roman al experienţei, prin referire la o opera literara studiata, apartinand perioadei interbelice
22) v52/relaţia dintre incipit şi final într-un roman al experienţei studiat, aparţinând perioadei interbelice
23) v53/conflictul/ conflictele dintr-un roman al experienţei studiat, aparţinând perioadei interbelice
24) v54/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un roman al experienţei studiat, aparţinând perioadei interbelice
25) v55/relaţiile dintre două personaje ale unui roman al experienţei studiat, aparţinând perioadei interbelice
5) Marin Preda – “Morometii” –roman postbelic, obiectiv realist
1) v18/tema familiei, reflectată într-un text narativ studiat
2) v24/tema familiei, reflectată într-un roman studiat, aparţinând unuia dintre autorii canonici (Liviu Rebreanu, G. Călinescu sau Marin Preda)
3) v20/condiţia ţăranului, reflectată într-un text narativ studiat, aparţinând unui autor canonic (Liviu Rebreanu, Mihail Sadoveanu sau Marin Preda)
4) v21/condiţia ţăranului, reflectată într-un text narativ studiat
5) v27/personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinînd realismului
6) v30/principalele componente de structură, de compoziţie şi de limbaj ale unui text narativ aparţinând realismului v57/tema/ temele şi viziunea despre lume, reflectate într-un roman din perioada postbelică
7) v58/relaţia dintre incipit şi final într-un roman studiat, aparţinând perioadei postbelice
8) v59/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Marin Preda
9) v60/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un roman studiat, aparţinând perioadei postbelice
10) v61/un personaj feminin dintr-un roman studiat, aparţinând unui autor canonic, prevăzut de programa şcolară în vigoare
11) v62/relaţiile dintre două personaje ale unui roman studiat, aparţinând perioadei postbelice
12) v63/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat, aparţinând lui Marin Preda
6) Ion L. Caragiale – “O scrisoare pierduta” – comedie
1) v64/construcţia subiectului într-o operă dramatică studiată
2) v65/aspectele comicului de caracter şi de moravuri într-o comedie studiată
3) v66/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-o comedie studiată
4) v67/particularităţile comicului de situaţie într-o comedie studiată
5) v69/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată
6) v70/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ sau dintr-un text dramatic studiat, aparţinând lui I.L. Caragiale
7) v71/relaţiile dintre două personaje ale unei comedii studiate/două personaje dintr-o comedie studiată
8) v72/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ sau ale unui text dramatic studiat, aparţinând lui I. L. Caragiale
9) v73/două personaje dintr-o comedie studiată
10) v74/componentele de structură şi de limbaj ale textului dramatic, ilustrate pe baza unei comedii studiate
11) v79/relaţiile dintre două personaje ale unei opere dramatice preferate
7) G. Calinescu – “Enigma Otiliei” – roman realist
1) v33/trăsături ale romanului, ilustrate printr-o operă literară care aparţine lui G. Călinescu
2) v34/tema şi viziunea despre lume într-un roman al lui G. Călinescu
3) v35/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat, aparţinând lui G. Călinescu
4) v36/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui G. Călinescu
5) v19/tema banului/a înavuţirii/a avariţiei, reflectată într-un text narativ studiat,
6) v22/condiţia femeii, reflectată într-un text narativ studiat
7) *v25/să prezinţi, comparativ, aceeaşi temă literară (de exemplu: istoria, familia, iubirea, banul etc.), tratată în două texte narative diferite(banul: “Enigma Otiliei” – “Moara cu noroc”)
8) Marin Sorescu – “Iona” – opera dramatica
1) v75/forme de manifestare ale dramaturgiei în teatrul modern, ilustrate într-un text dramatic studiat
2) v76/particularităţi ale compoziţiei şi ale construcţiei subiectului într-o operă dramatică studiată, aparţinând perioadei postbelice
3) v77/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text dramatic studiat, aparţinând perioadei postbelice
4) v78/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o operă dramatică studiată, aparţinând perioadei postbelice
5) v81/particularităţile unui text poetic sau ale unui text dramatic studiat din opera lui Marin Sorescu
9) Liviu Rebreanu – “Ion” – roman realist obiectiv
1) v28/particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu.
2) V29/relaţiile dintre două personaje ale unui text narativ studiat,aparţinând lui Liviu Rebreanu.
10) Vasile Alecsandri, “Balta alba”
1) v80/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic sau într-un text narativ studiat, aparţinînd perioadei paşoptiste
11) Mihai Eminescu – “Luceafarul” sau “Sara pe deal”, “Floare albastra”
1) v82/trăsături ale romantismului reflectate într-un text poetic studiat/ în texte poetice studiate din opera lui Mihai Eminescu
2) v83/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic eminescian
3) v84/tema iubirii, reflectată într-un text poetic studiat/ în texte poetice studiate din opera eminesciană
12) George Bacovia – poet simbolist - “Plumb” sau “Lacustra”
1) v85/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic preferat, studiat în anii de liceu
2) v86/tema şi viziunea despre lume într-un text poetic studiat/ în texte poetice studiate, care aparţin lui G. Bacovia
3) v87/elementele de compoziţie şi de limbaj într-un text poetic studiat/în texte poetice studiate, aparţinând simbolismului
4) v95/o paralelă între două texte poetice studiate, aparţinând direcţiei moderniste/ modernismului (acelaşi autor sau autori diferiţi)
13) Tudor arghezi – poet modernist – “Cuvinte potrivite” (sau “Testament”, “Flori de mucigai”)
1) v56/direcţia modernistă, promovată de E. Lovinescu în cultura română, ilustrându-ţi punctul de vedere prin referirea la un text narativ/ poetic/ dramatic adecvat, aparţinând unuia dintre autorii canonici (Tudor Arghezi, Ion Barbu sau Camil Petrescu)
2) v88/un text poetic studiat din opera lui Tudor Arghezi se încadrează direcţiei moderniste/modernismului
3) v89/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic studiat din opera lui Tudor Arghezi
14) Lucian Blaga - poet expresionist “Eu nu strivesc coroa de minuni a lumii”
1) v90/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic studiat din opera lui Lucian Blaga
2) v91/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic studiat/ în texte poetice studiate din opera lui Lucian Blaga
3) v92/elementele de compoziţie şi de limbaj ale unui text poetic studiat din lirica lui Lucian Blaga
15) Ion Barbu – “Din ceas dedus” (sau “Joc second”)
1) v93/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic studiat din opera lui Ion Barbu
2) v94/un text poetic studiat din opera lui Ion Barbu se încadrează direcţiei moderniste/ modernismului
16) Nichita St. – “Leoaica tanara iubirea”
1) v96/tema şi viziunea despre lume, reflectate într-un text poetic studiat din opera lui Nichita Stănescu
17) Ion Pillat, “Aci sosii pe vremuri”
1) v97/un text poetic studiat se încadrează direcţiei tradiţionaliste/ tradiţionalismului
18) Grigore Alexandrescu – “Umbra lui Mircea. La Cozia”
1) v98/ideologia promovată de revista Dacia literară, aşa cum se reflectă aceasta într-o operă literară studiată (texte suport: “Alexandru Lapusneanu”- C. Negruzzi, “Piatra teiului”-Alecu Russo)
19)
1) v99/rolul lui Titu Maiorescu în impunerea unei noi direcţii în literature română din a doua jumătate a secolului al XIX-lea
20)
1) v100/criticismul junimist